Saturday 30 December 2017

GOODBYE 2017

Assalamualaikum


..uhuk uhukk.. *cough* ok sebenarnya ni first time aku mengada nak tulis blog yang mungkin lebih kepada luahan perasaan yang mengarut ataupun boleh bagi manfaat kepada si pembaca *ada yang nak baca ke masalahnya?* kuikui ok tak kelakar. Post ni mungkin agak panjang memandangkan aku tengah tunggu waktu isyak aku ada banyak gila masa nak dibazirkan untuk benda tak berfaedah ni. So,aku nak tulis suka duka 2017 yang aku lalui dan yes ni lebih kepada untuk diri aku sendiri untuk aku jadikan pengajaran dan kenangan. Hurmm where should i start eh ? basically dalam kehidupan banyak benda yang kita lalui dari segi perhubungan, pelajaran, diri sendiri dan surrounding myb. Kalau aku nak cerita semua memang takkan habis jadi aku kecilkan skop ni pasal diri aku supaya jadi seringkas yang mungkin,Tahun 2017 banyak mengajar aku banyak perkara dan pembelajaran untuk aku cari diri aku yang sebenar dan sayang diri sendiri.Yes,i've been through a lot of difficult situation in my life. But i am lucky Allah hantarkan orang baik baik dalam hidup aku untuk aku overcome semua tu. There are so many people i would like to thank for that i couldn't mention all but im sure you know who you are if you read this *kenyit mata* .


The one who always beside me when i'm struggle in my bad days, the one who always support me in anything that i do, the one who cheer me up when i'm stress in my study. The one who lend me your ears and shoulders when i'm crying. The one who always concern when i'm doing wrong and strictly tell me what is wrong and what is right without hesitated.

Anddd i'm also want to thank whoever has came and leave in my life.Allah hantarkan kalian sebagai ujian untuk aku jadi lebih kuat dan tahu baik buruk menempuh hidup.Sebelum jumpa yang terbaik Dia hantar dulu yang salah supaya kita belajar dari kesilapan dan kita tak akan ulang kesalahan yang sama.


No one is sent by accident to anyone. They're meant to cross our path for a reason. Either they're a blessing or a lesson. The ones who build you up, or the ones who tear you down. But in the end, You'll thank them both for who you are now.

No comments:

Post a Comment